GDPR – Hantering av personuppgifter

Vilka personuppgifter sparar ni om mig, och var finns dessa?
De personuppgifter som sparas av Fix my Bike är olika beroende på om du köper endast en reservdel, köper en komplett cykel, eller får hjälp av oss med en reparation.

Köper du en produkt hos oss (utom kompletta cyklar), sparar vi inga personuppgifter.

Köper du en komplett cykel eller en service av oss sparar vi ditt namn, telefonnummer och kvittokopia på ditt köp. Har du haft kontakt via mejl med oss sparar vi också detta. Dessa personuppgifter finns synligt i kundregistret, som enkelt går att visa upp för kunden. 

Varför sparas mina personuppgifter?
De sparas för att vi ska kunna erbjuda våra tjänster till dig på ett korrekt sätt. Vi kan behöva titta på ett gammalt kvitto om du har tex ett återkommande problem, så vi vet exakt vilket åtgärd vi gjorde tidigare på cykeln. Har du köpt en ny cykel hos oss är det viktigt att ha kvar dina uppgifter för att kunna hantera garantiärenden, service eller andra tjänster relaterade till underhåll av din cykel.

Vi säljer inte personuppgifter och använder dom inte till annat än för att förenkla Fix my Bikes verksamhet.

Hur länge sparas mina personuppgifter?
Dina personuppgifter sparas i Fix my Bikes kundregister så länge som du ses som aktiv kund. Vill du som kund få dina uppgifter borttagna så är det bara att meddela oss.

Vad händer om jag vill att ni ska ta bort mina personuppgifter?
Vi kommer att ta bort ditt kundkort i kundregistret. Det betyder även att all din historik hos oss kommer försvinna. Dina personuppgifter kommer finnas kvar ytterligare ett antal dagar i backuper, som tas för att säkerställa driften av Fix my Bikes kassasystem tjänster. När dessa backuper tas bort automatiskt, så är dina personuppgifter helt borttagna.

Vill du veta mer om GDPR kan du klicka på följande länken:

https://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/