Köpvillkor

1. Allmänt

Fix my Bike säljer varor på distans till konsumenter i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Genom butiken säljer vi cykelutrustning i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen Lag (2005:59). Genom att genomföra ett köp accepterar du våra köpvillkor och vår integritetspolicy.

Bolagsnamn: Fix my Bike Taberlet AB med organisationsnummer 556801-6041

Besöksadress: Lugnets Allé 55, 12067 Stockholm

Telefon: 08-643 45 58

Mail: info@fixmybike.se

2. Beställning & Bekräftelse

När du genomför en beställning ska du alltid ta kontakt med oss via mail (info@fixmybike.se). Utöver varorna du önskar beställa ska du skriva din adress och telefonnummer. Avtal om köp träder i kraft när vi bekräftar din beställning.

3. Priser & Betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25 %). Betalning sker via Swish 123 527 81 63 eller Bankgiro 605-2757. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid exempelvis prisändring från våra leverantörer, feltryck i prislistan eller uppenbara fel.

4. Leverans

Vi levererar inom Sverige. Normal leveranstid är 2–5 arbetsdagar. Vid försenad leverans kontaktas du via e-post eller telefon. Fraktkostnad tillkommer enligt vad vi kommit överens via mail eller telefon.

5. Ångerrätt & Returer

Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning. Du står själv för returfrakten. Kontakta oss innan retur via info@fixmybike.se.

Returadress: Fix my Bike, Lugnets Allé 55, 12067 Stockholm

6. Återbetalning

Återbetalning sker via Swish om du valt detta betalsätt, eller banköverföring och du valt Bankgiro.

7. Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till mail (info@fixmybike.se). Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

8. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade paket debiteras en avgift på 399 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader.

9. Personuppgiftslagen (PUL)

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Dina uppgifter används endast för att hantera din beställning.

10. Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

11. Förbeställningen

Din förbeställning är först reserverad när vi mottagit din handpenning. Handpenning är ej återbetalningsbar.

12. Tvist & Tillämplig lag

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Svensk lag tillämpas.